Můj fitness jídelníček a co vše tomu předcházelo :-)

Bylo nám 20. Snily jsme o tom, že budeme Missky, budeme mít vedle sebe ty byty v Praze a budeme si moc užívat života. To s těma Misskama fakt nechápu dneska. Nechápu, proč jsem snila o tom být Miss. Přijde mi ponižující se někde producírovat a čekat na výsledek toho, co si myslí ostatní. Která je nejkrásnější.. ( dnes už možná tato rovnice neplatí, že.. :-) Jako krávy na trhu. A ten světový mír.. Nevadí, zpět k tématu. Prostě jsme to měly komplet naplánovaný. Všechno by to opravdu mohlo klapnout. S jedním malým, malilinkatým háčkem. Potřebovaly jsme shodit tak 5 kilo a hlavně OTP ( okrasný tukový prstýnek kolem pupíku ). Hodně rychle, do castingu. Bylo léto, probíhala opalovačka a padla lahvinka vína na sluníčku u bazénu. Při listování tehdejším časopisem Spy jsme uviděly reklamu na zázračný přípravek na hubnutí a v zápalu snění a plánů ho objednaly. Víkend skončil, sladké ovínění dávno opadlo a přišel pošťák a chtěl 700 korun. Už jsem zapomněla, co to má být. No a po otevření krabice jsem si hodně rychle vzpomněla a s nadšením naivně jásala, že za deset dnů budu supermodelka. Vzala jsem si do ruky krabičku a četla použití (cituji opravdu naprosto přesně): "Každý jitro SPOLKNITE jednu kapsuli. Přípravek je účinný pouze při nízkokalorické dietě." No a tak jsme se trochu napálily.. :-D :-D

Zkoušela jsem všechny možné i nemožné diety, prášky, metody a samozřejmě jsem zjistila, že nefungují. Jojo gumídky miluju, ale jojo efekt fakt nesnáším. Jsem extrémista a razím názor "buď x anebo". Takže když jsem "zhřešila" v tvrdé dietě, řekla jsem si, že už je to vlastně jedno, nemá to smysl a že to zkusím zase od pondělka a bez chyby. To mě ale samozřejmě přestalo bavit a bylo to psychicky náročné. Jelikož mám úplně zhuntovaný metabolismus díky krasobruslení, pochopila jsem naštěstí, že mi pomůže pouze zdravý životní styl stravování, abych si ještě víc neuškodila.

Nejdříve bych tu ráda vypíchla moje oblíbené potraviny a produkty, které používám a bez kterých bych se v jídelníčku neobešla:

1: Šmakoun. Je to česká, plnohodnotná potravina pro zdravý životní styl, která obsahuje vysokou biologickou hodnotu, má dobrou stravitelnost, nízký obsah sacharidů a tuků. Šmakoun má pestrou nabídku - od ochucených plátků přes štíhlé nudle až po potraviny, v nichž je Šmakoun obsažen ( masné výrobky, sladké krémy ). Nejraději jím ovocné sladké plátky v různých příchutích, oblíbená je u mě meruňka a švestka. A taky samozřejmě miluju jejich štíhlé nudle, které mi suplují těstoviny. Vše je bezlepkové. Na jejich nabídku můžete kouknout tady: http://www.smakoun.eu/produkty Jinak se dá Šmakoun běžně koupit v hypermarketech nebo ve zdravých výživách.

2: Fitness sýr. Tento zázrak se jmenuje Harzer with caraway a na 100 gramů obsahuje 29 gramů bílkovin a žádné tuky, to je prostě wau. Vypadá jako minihermelín a chutná jako něco mezi tvarůžkem a francouzským sýrem. Najdete ho v Kauflandu vedle syrečků. Jako alternativu můžete de facto použít naše tvarůžky, které mají podobné složení.


3: Ovesný dezert čoko kalma. Chutná jako pudink, přitom je to zdravá bezlepková potravina a plně uspokojí mé chutě na sladké: http://www.kalma.cz/produkt/ovesny-dezert/

4: Pancace syrup a Salad dressing od Walden farms. Pancace syrup chutná naprosto geniálně po palačinkách a pro mě je ideální na dochucení snídaní. Salad dressing používám do salátů a k masu. Obě vychytávky neobsahují tuk, sacharidy, lepek ani cukr a seženete je tady: http://eshop.aktin.cz/bezkaloricke-sirupy-omacky-a-dipy 

5: Proteinové tyčinky Max sport. Tyto tyčinky obsahují 25 % proteinu, 0 % trans tuků a jsou bez lepku. Mají naprosto geniální chuť. Nejvíc mi chutná čokoládová. To je jako jíst schwartzwaldský dort v tyčince. Prodává je třeba Tesco a benzinky OMV, Schell: http://maxsportnutrition.com/cz/produkty/protein-bar

6: Bezlepkový chléb Albert Free From Vital. Tento bezlepkový chléb je ve slisované variantě a je podobný klasickému fitness chlebu. Velká výhoda je, že je balený po dvou plátcích, tudíž se nezkazí.


A konečně bych se s vámi ráda podělila o můj "zdravý jídelníček", který mi vyhovuje. Berte to pouze jako inspiraci, nejsem výživový poradce, ale vždy mi pomáhá omezit sacharidy (ty vynechávám zejména navečer, sportuju totiž většinou ráno) a cukry. Už po pár dnech se po tomto stravování cítím líp a můj zamrzlý metabolismus se postupně probírá k životu.



Snídaně A: Ovesná kaše bez lepku s ovocem a oříšky

Snídaně B: Mugcake s pudinkem Alpro soya a banánem

Snídaně C: ½ avokáda s vejcem, 2 kusy bezlepkového lisovaného chleba a 1 kus sýru Harzer with caraway


Když se stane, že vůbec nestíhám, tak si dám proteinovou tyčinku Max sport. Recepty na snídaně jsem vám psala v článku:

Svačina 1 A: Kus ovoce

Svačina 1 B: Ovocný šmakoun- 2 kolečka

Svačina 1 C: Ovesný bezlepkový dezert čoko kalma


Oběd A: Vietnamská polévka Pho Bo s rýžovými nudlemi a hovězím masem nebo krevetami

Oběd B: Kuřecí maso se zeleninou

Oběd C: Salát s červenou řepou, ořechy a sýrem feta


Svačina 2 A: Nízkotučný tvaroh s medem a lněnými semínky

Svačina 2 B: Cottage se zeleninou

Svačina 2 C: 100g kuřecí šunky, 2 plátky nízkotučného eidamu a 2 velké mrkve


Večeře A: Ryba s vařenou zeleninou

Večeře B: Salát s tuňákem/kuřecím masem a vejcem

Večeře C: Šmakoun štíhlé nudle s tuňákem, chilli a rajčaty ( Recept: na olivovém oleji osmahneme nakrájená cherry rajčátka. Posolíme, zalijeme trochou vody a počkáme, až rajčata změknou a pustí šťávu. Přidáme štíhlé nudle, které jsme předtím zalili horkou vodou a rozdělili. Promícháme a po chvíli vaření dochutíme chilli, já používám chilli sauce od vietnamců nebo čerstvé kousky chilli papriček. Nakonec přidáme plechovku tuňáka ve vlastní šťávě. Promícháme a je to moc velká dobrota. )


Pijeme dostatek tekutin a to pouze čistou vodu nebo zelený čaj. Nepijeme víno, šampaňské a tak dále, což mi dělá největší potíže a nejvíc na tom hřeším. Co se týká kávy, dávám si každý den jednu ráno s mlékem bez laktózy. Pokud mě přepadne hlad, sním ořechy nebo mrkev. Důležité je vydržet. Nejedná se o dietu, ale nový/ jiný způsob stravování. Tento jídelníček mi vyhovuje a pokud jsem ve fázi udržení váhy, můžu si dopřát jednou za týden nějaké "prasátkové jídlo" nebo Cheat day, o kterém jsem se zmiňovala v předchozím článku "Snídám s láskou". Ještě jedna informace na závěr: jelikož jsem člověk, který zásadně přibírá ve stresu, snažím se nevážit moc často, abych se zbytečně nevytočila :-) :-) Co vyhovuje Vám? Máte nějaké zaručené tipy na to, jak se dostat do formy? N.